Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

ΜΑΝΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ - Εντατικές μέθοδοι παραγωγής μελιού - Το βιβλίο του Θ. Μπίκου

Ένα από τα πρώτα μελισσοκομικά βιβλία που αγόρασα ήταν αυτό του γεωπόνου Θ. Μπίκου.
Συμπυκνωμένη γνώση για εντατική παραγωγή μελιού, ένα ανθολόγιο με μελισσοκομικές μεθόδους από όλο τον κόσμο.



Στο βιβλιοπωλείο όπου έψαχνα για την πρώτη μου μελισσοκομία, (ακόμα δεν είχα καν δικά μου μελίσσια!) το μάτι μου έπεσε πάνω σε αυτό το βιβλίο του Μπίκου.
Πολύ προχωρημένο για τις ανύπαρκτες τότε μελισσοκομικές μου γνώσεις, αλλά είπαμε ...μου αρέσει να μην λέω πολλά , μου αρέσει να κοιτάω ...ψηλά! 
Που λέει και το τραγούδι...

Φαντάστηκα ότι το να έχω αυτό το  βιβλίο, θα ήταν σαν να έχω το χάρτη του θησαυρού!

Αναλυτική περιγραφή από 16 μεθόδους σχεδόν όλες με χρήση δύο βασιλισσών και υποσχέσεις για μέλι με τους κουβάδες.

Τυπικά έτσι είναι, έχεις όλες τις πληροφορίες για  τον τρόπο που πρέπει να δουλέψεις για να το επιτύχεις, απλά πρέπει να το εφαρμόσεις στην πράξη.

Έλα ντε όμως που είναι σαν να οδηγείς αυτοκίνητο με το εγχειρίδιο ανά χείρας!
  
Γιατί μπορεί να ξέρεις ότι αν πατήσεις γκάζι και αφήσεις τον συμπλέκτη,  το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει, αλλά οι λεπτομέρειες στην πράξη  είναι που κάνουν την διαφορά ανάμεσα σε έναν ατζαμή και σε έναν έμπειρο οδηγό.

Το σίγουρο είναι όμως ότι κάποιος που έχει μια βάση πάνω στη μελισσοκομία, βασιζόμενος πάνω στις πληροφορίες του βιβλίου αυτούσιες ή συνδυάζοντας κάποιες από αυτές μπορεί να απογειώσει την παραγωγή του.
Είναι εντελώς διαφορετικό να δουλεύεις με δυο βασίλισσες από το να δουλεύεις μόνο με μία.

Πιο πολύ δουλειά , ναι, αλλά τα ωραία είναι και πιο δύσκολα και θέλουν και ικανούς χειριστές.

Ο Μπίκος έχει πολύ απλό λόγο και συνάμα έχει και μεγάλες δόσεις από χιούμορ, όποτε είναι πολύ ευχάριστο να διαβάζεις βιβλία του.

Χρησιμοποιεί πολλά σκίτσα , το οποίο κάνει πολύ κατανοητό το τρόπο με τον οποίο σου λέει ότι πρέπει να δουλέψεις την κάθε μέθοδο και το μόνο που μένει είναι το δοκιμάσεις για να δεις αν θα δουλέψει και στα δικά σου μελίσσια.

Έχει καταγράψει όλες τις γνωστές μεθόδους (Μπαμπίλη,Ντεμαρή, ΝικολαΪδη), αλλά και άλλες λιγότερο γνωστές, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσες.

Επίσης γίνεται εκτενή αναφορά στην 8αρα κυψέλη και στην δημιουργία εύκολης τράπεζας βασιλισσών.

Είναι ένα βιβλίο που μπορεί κάποιος να " πατήσει " και να δημιουργήσει  την δική του προσωπική μέθοδο μελισσοκομίας.

Φίλος μελισσοκόμος που το έψαχνε πρόσφατα, μου είπε ότι έχουν εξαντληθεί τα τυπωμένα αντίτυπα.

 Αν καταφέρεται πάντως και το βρείτε κάπου, μην το προσπεράσετε, αξίζει πραγματικά τον κόπο να το έχετε στην βιβλιοθήκη σας!   
    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου